דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה | מאמן כושר אישי מסביר מה זה TRX, ואיך הכלי הזה כבש את עולם הכושר 

מאת    [ 07/10/2015 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 2380 פעמים ]

קיצור תולדות ה TRX מאמן כושר אישי מסביר מהו הTRX, ואיך הכלי הזה כבש את העולם

במאמר זה נעביר לכם סקירה קצרה על איך הומצא ה TRX, ולמה כלי כושר זה הפך נפוץ כל כך, לפחות מהזווית שלנו. כל שלב במאמר זה יכול להיות מאמר מפורט בפני עצמו, אבל כדי שלא תתבלבלו, תמצתנו את כל הנושא, בשביל שתבינו את הרציונל.

לכל מאמן כושר יש אותם, הם בכל מכון כושר, בפארקים, בחוף הים, וכמעט בכל בית כיום הTRX מאוד נפוץ בארץ, הוא קטן, קל לנשיאה, פשוט לתלייה, וקל להפעלה, למעשה חדר כושר שלם, ארוז בחבילה קטנה. אך לפני שתשמעו איך אביזר הכושר הפשוט הזה כבש אתכל העולם, בואו נספר לכם מה זה בכלל?

  הTRX מורכב רצועות עשויות מבד, עמיד במיוחד (לפי היצרן הן עומדות בעומס של 600 ק''ג), אשר מקצה אחד וו תלייה, ומקצהו השני 2 ידיות נוחות לאחיזה. באמצע הרצועות יש לחצן אשר באמצעותו ניתן לקצר\ להאריך את הרצועות.את הTRX ניתן לתלות כמעט על כל דבר: עצים, עמודים, גדרות, פרגולות, ולמי שמתעקש להתאמן בסלון בבית, ניתן לחבר לTRX תוסף לתלייה על הדלת (פשוט מחברים את התוסף וסוגרים על הרצועות את הדלת).  

את האביזר המדליק הזה המציא בחור בשם רנדי האטריק, בעת שירותו בצבא האמריקאי ביחידת העילית, ה NAVI SEALS. אותו בחור מצא דרך יצירתית לשמור על הכושר גם כשאין מסביבו חדר כושר או תנאים מתאימים להתאמן. הוא התחיל בלהרכיב רצועות אשר קצה אחד שלהם מתפצל ל2 קצוות, וכך בעצם נוצר האבטיפוס הראשון של ה TRX. רנדי הבין את הפוטנציאל הגלום באביזר הכושר שלו, כשכל חבריו ליחידה אילתרו לעצמם רצועות משלהם, ולאחר כמה חודשים, פרש מהצבא והתחיל לתכנן את הTRX הסופי- אותו ה TRX המוכר לכולנו. מאז כל השאר היסטוריה.  

 

 מה שמעולה כל כך ברצועות האלו, הוא שאפשר לווסת את רמת הקושי בכל תרגיל, בעזרת שינוי הזוית בה אנו עומדים. ככל שהרגליים שלנו יותר קרובות לקצה התלוי של הTRX , ככה התרגיל יותר קשה, ולהיפך.

להמחשה:

במידה ואנו תופסים קצה אחד של הרצועות, והפנים שלנו מול הצקה השני של הTRX (הקצה התלוי), אז ככל שנתקדם קדימה, ככה התרגיל יהיה יותר קשה. אם אנו עומדים עם הגב אל הקצה התלוי, אז ככל שנתקדם (נתרחק מהTRX), כך התרגיל יהיה יותר קשה.

לא לשכוח- זה גם עובד הפוך במקרים שרוצים להקל את רמת הקושי. הפונקציה הזו של וויסות רמת הקושי של התרגילים הופכת את ה TRX לנגיש לכל רמות הכושר והגילאים,מהצעירים ביותר למבוגרים ביותר, ומהמתחילים עד אל הותיקים.

כמות התרגילים אותם ניתן לבצע עם הTRX היא עצומה, ומגוון התרגילים הרחב נותן גירוי מספיק לכל שרירי הגוף. ברוב ערכות ה TRX, מצויים חוברת הדרכה ודיסק, אשר מכילים מגוון רחב של תרגילים, אך מספר תרגילים בודדים לכל שריר. לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע. כמובן שהכי כדאי לשכור מאמן TRX שיאמן אתכם באופן קבוע, אך ניתן גם לרכוש מספר אימונים בודדים כל כמה חודשים רק לשם החשיפה למגוון התרגילים, ולצורך ווידוא שאתם אכן עושים את התרגילים כמו שצריך ולא מבזבזים את הזמן. ניתן גם להיעזר במדריך הכושר בחדר הכושר.

מחירי הרצועות

קטגוריה זו מתחלקת ל2: מקורי וחיקוי.

 מקורי- את הרצועות המקוריות הכי מומלץ לקנות ישר מאתר היצרן www.trxtraining.com  במחיר של $200 (משלוח חינם). בנוסף יש יבואנים רשמיים בארץ, אך אצלכם המחיר קצת יותר יקר ויכול להגיע גם למעל 1000 שקלים. המארז המקורי כולל את הרצועות, חבל להארכה, תוסף להתקנה על הדלת בבית, שק לנשיאה, דיסק+חוברת הדרכה. בנוסף כמובן, שיש אחראיות ל 12 חודשים והיצרן מבטיח שהרצועות עשויות מחומרים עמידים לתלייה של 600 ק''ג.

 חיקוי- את החיקוי ניתן להשיג במגוון מחירים, החל מ 200 ש''ח באיביי, ועד ל400 ש''ח בארץ.

לרוב גם הערכה של החיקוי תכיל את אותם הפריטים שמפועים בערכה המקורית. יצרני החיקוי מבטיחים איכות של עמידה בעומס של 400 - 600 ק''ג, אך הם פחות אמינים מהיצרן המקורי (למרות שבינינו, מדובר בחבל עשוי בד פלסטי. עד כמה התפירות של היצרן המקורי יכולות להיות שונות מכל תפירה מוכרת לאנושות?). במידה ובחרתם בחיקוי, מומלץ לרכוש בארץ ולבקש אחראיות, לפחות לשנה.

בנוסף, ולצורך ההמחשה, רוב מאמני הכושר, וחדרי הכושר משתמשים במוצר החיקוי. בשל איכותו וההבדל המטאורי במחיר.

טיפים נוספים:


    • 

    למאגר של תרגילים פשוט חפשו ביוטיוב trx exrecises


    • 

    חיקויים זולים, ממוכרים אמינים, ניתן למצוא באתרי הקופונים הישראלים למיניהם, עדיף עם אחריות, ומשלוח חינם


    • 

    למציאת מאמן כושר אישי, המתמחה באימון TRX, מאזורכם, לחצו כאן

 

 

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של אתר פיט אינדקס | Fit-indexאינדקס מאמני הכושר של ישראל | אנו נתאים לכם מאמן כושר אישי שיתאים במיוחד עבורכם | מאגר מאמני כושר מנוסים מכל שיטות האימון | 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב